tirsdag 27. juli 2010

Bok som er lest i sommerferien 1

Bildet er lånt av Haugenbok.no

Denne boken er den første jeg leste i sommerferien. Riktignok hadde jeg startet på den litt før, men det ble hvertfall lest ferdig i ferien.
Forlagets omtale : Sonia Cameron kjenner ikke til byens forferdelige fortid - hun er der for å danse. Men en tilfeldig samtale i en stille kafé og en samling gamle fotografier trekker henne inn i en hjerteskjærende fortelling fra den spanske borgerkrigen. Sytti år tidligere huset kafeen familien Ramirez. I 1936 splintret Francos hær landets skjøre fred, og i hjertet av Granada blir familien vitne til de mest grusomme virkningene av konflikten. Splittet av politikk og tragedie må de alle velge side, og kjempe en personlig kamp mens Spania rives i biter foran øynene på dem.

Jeg hadde store forventninger til den siden jeg likte "øya" av samme forfatter så veldig godt.
Jeg ble litt skuffet.... Særlig midtpartiet var litt tungt før den ble veldig bra mot slutten.
Alt i alt en bok jeg anbefaler, men den kan i mine øyne ikke sammenlignes med "øya" som jeg synes var mye bedre.

1 kommentar:

  1. Så den var ikke like bra altså... Hm... må vel lese den likevel tenker jeg... etter de fire-fem andre som er før den i køen;)

    SvarSlett